veckan.

Jag har haft lite mycket att göra i veckan, därav inget bloggande. Skrev mitt spanskaprov i onsdags och hade exposición i torsdags (muntligt) och det gick tro det eller ej bra. Fick 90 på provet och excelente på det muntliga. Där jag för övrigt pratade om Katy Perry och hur hennes poserande med knivar upprör engelsmännen. Muy interesantisimo som jag skulle kunna sagt om jag ville få fel på provet.

Efter det fick jag tillbaka min US-Mexico relations-midterm. Fick B på den så det var ju inte det bästa precis, men med tanke på att 50% av provet var på just den grejen jag inte pluggat på så gick det ju helt ok. Sedan hade vi women of note (eller som Drew säger, lesbians of note) och kollade på film om Chiapas. Där är dom inte snälla mot sina kvinnor kan jag meddela. Där kämpar indiankvinnorna med med pinnar som vapen tillsammans med zapatistas om rätten att inte bli slagna om de föder döttrar. Det ni.

Innan allt detta, på onsdagen, var jag, Krista Lindsey och Victor nere på Reforma för att köpa flygbiljetter till Minnesota. Jag och Krista ska ju dit till thanksgiving, sen drar vi till Iowa och Kristas familj ett par dagar, sen Chicago och sen tillbaka till Minnesota. Där jag stannar tills den 21e dec. Alltså behövde vi besöka American Airlines. Som har den mest pantade personen ever arbetande hos sig. Först försökte hon boka in Krista på ett flyg den 26e december istället för november, men sen fick vi rättat henne och all was fine. Så sen bokade jag min biljett, men eftersom hon trots upprepade påminnelser missat att vi ville sitta ihop så fick hon boka om Kristas sittplats. Sagt och gjort, en halvtimme senare kunde vi äntligen gå därifrån. Bara för att komma hem och inse att hon hade bokat mig på rätt flyg, men den 6e november. Så stackars linsey fick spendera en bra tid på telefonen på torsdagen med att fixa allt så att jag kunde byta min biljett. När allt löst sig och hon precis ska lägga på så dubbelkollar hon dock så att Kristas bokning fortfarande är den 26e. Nope. Då har hon alltså inte bara bytt sittplats för Krista utan även flyg. men, som hon på AA sa i telefonen, tur att vi såg det nu och inte när vi skulle checka in...

Eftersom vi som vanligt inte hade lektioner på fredagen gick vi ut på torsdagskvällen, till ännu ett av alla ställen som säger att det är barra libre för 15 pesos och flaskor för 300 pesos. Men vi vet bättre. Just på detta stället var det barra libre för 300 pesos. Flaskorna kostade faktiskt 300 pesos, men då var man tvungen att köpa fyra flaskor för 750 pesos först. Nej tack. Vi var ju bara fyra. Så vi delade på en flaska vin istället. mycket mer ekonomiskt. Men det var en rolig kväll, massa extrañeros joinade och musiken var för en gångs skull riktigt bra.

Igår spenderade jag större delen av dagen hemma, för att senare möta upp Linsey, Krista, Victor och Llaca på ett café. Efter en stund drog vi hem till llaca och satt på hans veranda och pratade strunt och drack gatorade. Vi hade jättekul, men det hade nog inte dom andra, för dom ringde hela tiden och ville ha med oss ut, och varje gång dom ringde var dom utanför ett nytt ställe...

Nu ska jag slita mig från detta otroligt intressanta inlägg och påbörja dagens studier. har nämligen helt sjukt mycket att göra eftersom jag bestämde mig för att lämna landet tio dagar innan terminen tar slut...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0