Aca

Inatt drar jag till acapulco. fyra dagars solande och badande innan jag på tisdag har två tentor. skulle egentligen haft den ena tentan idag men igår ändrade vår lärare tiden till imorgon. Bara det att eftersom det är en judisk högtid då så hade hon sagt till oss att vi hade ledigt, och hela klassen (alla fem) hade därför planerat in resor i helgen, inklusive torsdagen. Så hon flyttade den så fint till tisdag. Då vi har vår US-Mex relations-tenta. But it's all good, får väl plugga lite på stranden bara ;)

innan jag drar hade jag dock tänkt meddela att jag har numera en back-up plan ifall mitt liv inte skulle utveckla sig som jag vill. Då drar jag tillbaka hit och öppnar modellargentur. Jag har nämligen under mina lite mer än två månader här observerat att gatuförsäljarna här i MC är sjukt snygga. Sådär så att man helt klart skulle kunna tänka sig att köpa en påse bananer, en pusselkarta över mexico eller till och med en 90cm hög lepricaun-docka enbart för att killen som säljer den är så snygg så att man inte vet vad man ska ta sig till...

Och inte är dom dumma heller, gatuförsäljarna. Ibörjan funderade jag mycket på varför dom var så unga, eller ja snarare varför dom sålde grejer mitt i trafiken istället för att gå i skolan. Dessutom funderade jag en del på varför det kryllade av killar på gatorna när jag gick ut på kvällen. Men så lade jag ihop två och två och kom på det. På min gata finns en skola. Eller ja, snarare två. En för studenter på dagtid och en för studenter på kvällstid. Eftersom dom jobbar på dagarna. Och eftersom det är mest killar som jobbar som gatuförsäljare och eftersom jag går ut ungefär samtidigt som dom slutar skolan på kvällarna så är det ju såklart anledningen till varför det är killar överallt. Och några tjejer förstås, men jag skulle tro att ungefär 90% av gatuförsäljarna är killar.

men men, nog om heta mexare, nu ska jag packa det sista inför acapulco. återkommer på måndag med bilder och sånt. Vem vet, kanske gör jag en elvis ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0